تلاش‌های مرکز وکلای قوه قضاییه برای آزادی محمد خزائی 

16:42 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تلاش‌های مرکز وکلای قوه قضاییه برای آزادی محمد خزائی 
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تشریح اقدامات این مرکز برای آزادی محمد خزائی گفت: مرکز وکلا با تشکیل کارگروهی با پیگیری‌های مستمر موضوع از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت خارجه، تلاشی مجدانه برای آزادی این فرد کرد.

حسن عبدلیان پور در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اقدامات این مرکز برای محمد خزائی وکیل و حاجی ایرانی که در ایام حج در کشور عربستان بصورت غیرقانونی بازداشت شده بود، گفت: از زمانی که مرکز متوجه بازداشت این فرد شد کارگروه ویژه‌ای به همراه جمعی از وکلای متخصص در امور بین الملل تشکیل و تمام موارد را از حیث مقررات بین المللی و حتی مقررات داخلی کشور عربستان مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود که آیا این فرد در ایام حضورش در این کشور جرمی مرتکب شده است؟

رئیس مرکز وکلا ادامه داد: اجماع کارگروه بر غیر قانونی بودن بازداشت آقای خزائی بود، عکس انداختن وی با پرچم کشور فلسطین که کشور متخاصمی با عربستان نیست نه از حیث مقررات داخلی کشور عربستان و نه از حیث مقررات بین المللی اقدام غیر قانونی نیست.

عبدلیان پور در مورد نحوه عملکرد کارگروهی متشکل از وکلای متخصص در امور بین الملل در مرکز وکلا در رابطه با اقدام برای آزادی خزائی گفت: این کارگروه با پیگیری‌های مستمر موضوع از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت خارجه و دبیرخانه هئیت دولت هم در زمان دولت سیزدهم و هم چهاردهم و انتقال تمامی موارد مورد بررسی به آن‌ها، تلاشی مجدانه برای آزادی این فرد کرد.

وی گفت:علاوه بر تلاش‌های مستمر مرکز وکلای قوه قضاییه در عرصه‌های حقوقی، با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در سطح کشور، رسانه‌ها نیز پای کار آورده و همچنین با ایجاد کارزار‌هایی حساسیت نسبت به این موضوع ایجاد که نهایتا امروز این فرد آزاد شد.

محمد خزائی که ۳۰ خرداد ماه توسط مأموران عربستان به دلایل نامعلومی بازداشت شده بود، امشب به وطن بازخواهد گشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *